Histoire de ILCS

ILCS, une histoire… un avenir

Fondé en 1996 par des Marocains et maintenant et à la propriété d’universitaires marocains et américains, Institute for Leadership and Communication Studies « ILCS » est un établissement d’enseignement supérieur privé, qui s’investit dans la formation de futurs leaders Compétents, compétitifs et citoyens actifs dans leur communauté.

Pour contribuer au Développement Humain au Maroc, groupe ILCS travaille de façon acharnée à fournir le marché de l'emploi avec des lauréats compétents compétitifs et citoyens.

Pour relever ce défit, un des outils utilisés est le Système de Management Qualité et l'indice de qualité de l'enseignement supérieur.

Alors bienvenue à une formation de qualité !

Les temoignages de la famille ILCS…

Ahmed SALEMI – Managing Director and Educator and Professional Trainer

First of all, I would like to congratulate you for all the success you have achieved so far. Indeed, ILCS is the best Moroccan Private Higher Education School. This is a strong statement from someone who has been teaching Marketing and Communication for many years.

There are many reasons that make this statement very true. For the last seven years that I have been with this school as a teacher, Students and the quality of education has always been the top priority of the owners of the school (Dr.Benhallam and Dr.Lemtouni). Their extraordinary philosophy of taking advantage of the small physical aspect of the school and turn it into a big quality education institute is recognized internationally.

ILCS hires the best teachers whom teaching skills have impressed many US most qualified managers and communicators ever. The dedication of ILCS staff in providing the best environment for students to learn and enjoy their educational journey is exemplary.

The ability of successfully resolving conflictual situations by putting the interest of the student first is remarkable. All these and more, make ILCS the best school to attend for everyone who would like to differentiate himself or herself from the crowd, particularly during today’s tough job market.

It is a real pleasure to be part of ILCS.

Yours Truly,

Samira Djalim – Lauréate de ILCS

C’est Samira Djalim, une de vos anciennes étudiantes à ILCS d’origine Comorienne. Je profite de cette occasion pour vous souhaiter une très bonne et heureuse année. Moi je vais bien et je travaille actuellement aux Systèmes des Nations Unies aux Comores où je suis chargée de la Communication à l’UNICEF (Le Fond des Nations Unies pour l’Enfance). C’est un travail qui me passionne beaucoup car il s’agit d’agir pour le bien des enfants et ainsi protéger tous leurs droits. Ce qui demande pas mal d’activités de Communication de plaidoyer, de sensibilisation et de mobilisation sociale. Je tenais à vous dire que sans votre cursus je n’aurais pas eu la chance d’assumer ces très grandes responsabilités et je tenais à vous en remercier même si je le fais tardivement. Je n’ai pas eu des difficultés à trouver un travail aux Comores et 4 mois plus tard, j’ai été nommée chef du service Communication à l’Universite des Comores. C’est grâce à mes efforts et tout le travail fourni à l’Universite que j’ai été remarquée au sein des Nations Unies à l’UNICEF où je fais aussi partie du Sous comitee Communication du Système des Agences des Nations Unies. J’espère avoir de vos nouvelles très prochainement et je suis disponible pour discuter avec vous ou des etudiants sur d’éventuelles informations sur les Comores.

Hasna Bisbis – Events, Manager Ethraa FZ LLC

Greetings from Dubai,

Hope that things are goind well at ILCS. This email is just to thank you for the high quality of education I have received during my master studies at ILCS. Students will recoqnize the real value of education they receive at ILCS when they enter the job market.

It has been an honor to be a student at ILCS. Here is Dubai, people are very happy with my education background and have a very good impression about me thanks to the courses and the sense of community building I have received from ILCS. Already, here in Dubai, many of the people know about ILCS and happy that Morocco could project such good image here through a graduate from ILCS.

Last but not least, I would like to thank you and Dr Benhallam for everything you gave to me, many thanks go to Mr.Salemi, Mr.Benmansour, Ms Boulima, and many other prominent professors whom had a great impact on me and on my career. And I would invite everyone to promote ILCS image around the world, it’s the minimum we can give back in comparison with the huge amount of education we have received.

Hope to see you here in Dubai.

Regards,