ILCS Staff & Faculty

ILCS STAFF

The success of the ILCS is not only due to  its quality of teaching, but also to its employees. Our team is consisted of specialists in their fields, with emerging leadership skills.
Our team, dynamic and dedicated, is looking over time to build a trusting relationship with students, parents, teachers and all involved stakeholders, in order to meet and even exceed their expectations.

ILCS FACULTY

Because excellence in higher education is based on the quality of its faculty, ILCS strives to recruit the best professors.

Academic excellence, professionalism, international methodologies, and creativity; these are 4 key words that characterize the faculty of ILCS.

The strength of ILCS is based on the quality of education provided by professors recognized nationally and internationally, professors who are performing in prestigious universities and national schools as well as professionals in the various sectors that we provide.

Our faculty has a constant concern that is related to the academic excellence and Progress thanks to practice, for both, students and businesses.

Some testimonials from teachers of ILCS

  • The best way to describe ILCS is its quality and practical programs that prepare future professionals to contribute to the development of society. At ILCS there is asense of community, camaraderie and leadership, which everyone contributes toand the results have been staggering throughout the years. Perhaps it’s your turn to become part of this wonderful experience!

    Mohamed Jalal MOUTI
  • ILCS is a big family where it feels good. It is a multicultural family where we meet to share our knowledge and especially our desire to learn from each other. A team who is always listening and available, a highly professional education and open to trends and demands of the job market, a motivating atmosphere that makes of ILCS a place for training responsible citizens and professionals, ready to confront their professional lives.

    Mrs. Alessia PICARDI
  • ILCS est une grande famille où on se sent bien. C’est une famille multiculturelle où nous nous retrouvons pour partager nos connaissances et surtout notre envie d’apprendre l’un de l’autre. Une équipe toujours à l’écoute et disponible, des enseignements hautement professionnels et ouverts aux tendances et aux demandes du marché du travail, une ambiance motivante font de ILCS un lieu de formation de citoyens et de professionnels responsables, prêts à se confronter à leur vie professionnelle.

    Mrs. Myriam EZZAKHRAJY
  • As a professor of various modules at ILCS, I strive to help my students become stronger and more confident. My approach emphasizes on the use of thoughtful, intelligent dialogue to help these future leaders explore and develop their ideas, ask questions, share strategies, as well as assess their own work with skill and conviction. ILCS students are, consequently, quite successful and go on to excel at a variety of occupations ranging from Communication/ Journalism, Marketing and Business.Being part of the ILCS teaching staff is real satisfaction and privilege for me. I strongly believe that ILCS pursuit of Excellence through students, faculty and staff differentiates our education approach and takes it to the highest standards. More importantly, ILCS acts with integrity, fulfilling promises and ensuring open, respectful relationships. Similarly, ILCS values and respects all members of its communities, each of whom individually and collaboratively makes a contribution to create, strengthen, and enrich our learning environment. It is a privilege and a pleasure to contribute to this outstanding philosophy

    Abderrahmane JASSIM
  • The Institute For Leadership and Communication Studies -ILCS-est une institution éducative hors-pair, dans le panorama pédagogique marocain, au vu de son approche participative multidimensionnelle et citoyenne. Depuis sa création ILCS avait opté pour des relations professeur-étudiant-administration-parents ou tuteurs, de nature horizontale imprégnées par la transparence et le dynamisme. L’étudiant n’est pas seulement un récepteur des apprentissages offerts mais un acteur positif dans l’élaboration des contenus et des pédagogies par le biais de l’évaluation périodique du cursus ainsi que de l’approche pédagogique retenue et le feedback continu des cours en classe. Cette institution éducative interactive, croit dur comme fer que la réussite académique est, sans nulle doute, le résultat de la responsabilisation active de tous les acteurs des enseignements : l’étudiant, le professeur, les parents ou tuteurs et l’administration et c’est ainsi qu’elle a opté pour des échanges horizontaux continus et peu  d’interférence verticale. L’ILCS est une grande famille éducative caractérisée par la coopération positive, le respect de l’autre et le sens poussé de la productivité intellectuelle d’où les résultats annuels fort probants au niveau des réussites académiques sans oublier pour autant la formation des élites nationales de demain qui auront pour tâche le développement de notre pays. L’institut offre des apprentissages à consonance de développement durable respectueux de l’éthique écologique et des besoins économiques impérieux  tels que la communication, l’interprétariat et la traduction, le journalisme, et le digital marketing. En un mot l’ILCS est une école dynamique qui, non seulement forme les élites de demain mais porte dans son cœur le devenir de notre pays et est ainsi une école hautement citoyenne

    Mohamed CHTATOU